Síla zelených smoothie a 10 tajemství úspěchu

25.05.2016 11:31

 

Co je zelené smoothie?

je hustý zelený nápoj, který své syté a nápadné barvě vděčí listové zelenině a divokým bylinám.

Z čeho se zelené smoothie skládá?

z vody, čerstvého ovoce, listové zeleniny nebo divokých bylinDSCF2044

Proč vlastně pít zelené smoothie?

zelené nápoje jsou bomby plné živin.  Pokud začnete k jejich přípravě používat divoké byliny, začnou zásobovat vaše tělo mnoha minerály, stopovými prvky, vitamíny a enzymy. A navíc k tomu všemu chutnají báječně.

Co do zeleného smoothie nepatří

mléčné výrobky jako např. jogurt, mléko, tvaroh, máslo atd. V kombinaci s listovou zeleninou a divokými bylinami vedou ke špatnému trávení
kořenová zelenina, mrkev, červená řepa a pastyňák mohou v kombinaci se zeleným stížit trávení
všechny vařené, pečené a smažené potraviny (sem patří také marmelády a kompoty)

- na doslazení, pokud je to vůbec nutné, můžeme použít sušené ovoce, agávový sirup, med nebo 100% džus.

Náš základní recept na zelené smoothie

DSCF20491 sklenice čerstvé filtrované vody
1 banán
4 menší jablka
1 miska listové zeleniny (např. kadeřávek, špenát, mangold, salát)
hrst divokých bylin (např. kopřiva, pampeliška, ptačinec, bršlice, anebo další bylinky)

Vše vložíme do mixéru a rychle mixujeme na nejvyšší otáčky.
Pokud nemáme k dispozici vysokovýkonnostní mixér, rozkrájíme vše na menší kousky a přidáme trochu více vody.

 

 

10 tajemství úspěchu pro začátečníky

 

1. hlavní věcí je chuť, musí vám to chutnat
Aby jste měli ze zeleného smoothie opravdu požitek a radost, je důležité, abyste ho mixovali z věcí, které vám opravdu chutnají. Když nemáte rádi mango, tak vám pravděpodobně mango-špenátové smoothie nebude chutnat.

Nápoj by vám měl chutnat tak, abyste se po jeho dopití již těšili na další.

2. používej pouze nejlepší přísady
Všechny složky by měly být té nejvyšší možné kvality, nejlépe z bio zemědělství. Ovoce by mělo být opravdu dozrálé: tedy měkké hrušky a banány mohou mít klidně hnědé fleky. I použitá voda by měla být kvalitní nejlépe vyfiltrovaná (5ti stupňová osmóza).

3. Konzervace
Samozřejmě je lepší pít zelené smoothie hned a za čerstva. V lednici nebo na jiném chladném místě vydrží nápoj až 2 dny. Je to tedy vhodný nápoj pro tvé děti jako školní svačinka a nebo pro vás třeba do kanceláře.

DSCF20534. S divokými bylinami ze začátku opatrně
Zvláště, když vaše tělo není na divoké byliny zvyklé, byste měli být optrní. Za prvé jsou divoké byliny v chuti hodně intenzivní a  za druhé jsou to bomby plné živin, které mohou uvést do pohybu očistné procesy těla, které nemusí být na začátku příjemné. Takže začínejte pěkně pomalu.

5. Experimentovat je dovoleno!
Až začnete s naším základním receptem a budete se sním cítit dobře, začněte zkoušet nové varianty: můžete změnit poměry všech složek nebo přidat vaše oblíbené potraviny (pokud nejsou v rozepři s odstavcem uvedeným výše – Co do zeleného smoothie nepatří). Fantazii se meze nekladou.

6. Zelené posílení pro lepší koncentraci
Když Vás přes den zastihne únava sáhněte po své zelené lahvičce a budete udiveni. Vitální látky dají našemu mozku to, co potřebuje, aby byl opět rychle fit.

Zapoměňte na černou kávu!! Rozjeďte se na zelenou….

7. Vynikající varianty
Zelené smoohtie je multitalent. Zelený nápoj vás může provést celým dnem: Od snídaně přes svačinku nebo předkrm až k večeři. ZS mohou kompletně naradit všechna denní jídla, sladká i pikantní. Samozřejmě dokud  vám budou chutnat.

DSCF20648. MIX, MIX, MIX
K dosažení optimálního výsledku, jak v celkovém fitness nebo při redukci váhy, doporučujeme vysokovýkonnostní mixér jako např Vitamix nebo podobný stroj o výkonu 1000W. Kvůli vláknům v divoké zenině je důležité, aby byla dobře rozmixována a to ze 3 důvodů

1. nerozmixovaná vlákna snižují požitek z pití
2. nerozmixovaná vlákna mohou stížit trávení zelených nápojů
3. pouze celkově narušené buněčné stěny zaručují, že naše tělo získá z nápoje maximum vitálních látek

***

9. Když chcete mít nápoj opravu jemný (Smooth)
některé ingredience se vyjímečně hodí k dosažení krémové konzistence. Sem patří hlavně banány, avokádo a předem namočená lněnná nebo chia semínka.

Len a chia semínka vám navíc dodají důležité nenasycené mastné kyseliny!

10. V rovnováze je síla
Abyste měli ze zelených smoothie co největší užitek, měl by být podíl zelených potravin opravdu vysoký. Ale ne každému to na začátku chutná.
Pokud chcete pro ZS nadchnout i tvé děti, můžete používat více ovoce. Tím bude ZS sladké a bude chutnat i vašim dětem. S postupem času můžete zelený podíl zvětšovat a dodávat postupně i divoké byliny. Tento postup je určitě lepší než chtít začít hned na 100% a po 3 dnech to vzdát.

Prostě to zkuste! Držíme vám palce.
Štěpán s Melanie s dětmi!

Převzato ze stránek : www.silaprozivot.com